O hologramach 3D zrobiło się głośno w momencie, gdy na rynku pojawiły się gadżety do smartfonów w postaci projektorów 3D. W rzeczywistości jednak prawdziwe, widowiskowe hologramy 3D są domeną znacznie bardziej zaawansowanych urządzeń.
Czym jest holografia?
Holografia to jedna z dyscyplin optyki, badającą techniki uzyskiwania obrazów przestrzennych. Niegdyś holografią zajmowano się wyłącznie w laboratoriach naukowych, dziś zaś hologramy wykorzystywane są na szeroką skalę, szczególnie podczas masowych imprez, takich jak koncerty, pokazy mody, targi, prezentacje, premiery kinowe, eventy, itd. Trójwymiarowe obrazy uzyskuje się za pomocą rekonstrukcji fal świetlnych, czyli odtworzenia ich ruchu oraz częstotliwości.
Czym są hologramy 3D?
Hologramy spotykamy na banknotach czy kartach kredytowych, ale nie są to hologramy 3D, o które nam chodzi. Hologram 3D unosi się w powietrzu (przynajmniej widz tak to postrzega) i tworzy niezwykłą konfigurację przestrzenną, a nie pojawia na konkretnym przedmiocie. Hologramy 3D to bardzo nowoczesna technologia, wciąż przyciągająca uwagę widza i umożliwiająca oryginalną promocję marki oraz jej wyróżnienie na tle konkurencji.
Technologia 3D – czy tylko hologramy?
Hologramy 3D to tylko jedna z możliwości oferowanych przez technologię 3D. Wciąż traktowane są bardziej jako forma rozrywki, a nie narzędzie pracy. Natomiast skanery 3D i usługi 3D (ich bogatą ofertę znajdziesz na stronie http://evixscan3d.pl/) są wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu. Znacznie ułatwiają pracę w fabrykach, biurach projektowych czy laboratoriach pomiarowych. Konstruowanie i modelowanie 3D stało się popularne wśród firm działających w rozmaitych sektorach gospodarki, a mimo to, to właśnie hologramy, wzbudzają największe zainteresowanie.
Hologramy 3D – zalety
Wykorzystanie hologramu 3D, czyli trójwymiarowego obrazu w świecie rzeczywistym, ma szereg zalet, do których należą:
- ogromne zainteresowanie widzów,
- atrakcyjna forma prezentacji marki/produktu,
- oryginalność, niezwykłość wykorzystanej formy reklamy,
- możliwość uzyskania zadziwiających efektów,
- konkurencyjność,
- silne oddziaływanie na widza,
- łatwość przetransportowania,
- łatwość obsługi,
- niezawodność.
Hologramy 3D mogą być wyświetlane wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczeń. Mogą przyjmować niewielkie rozmiary, jak i osiągać naprawdę pokaźne gabaryty. Wszystko zależy od pomysłu autora oraz wykorzystanych narzędzi – na rynku dostępne są zarówno piramidy hologramowe, jak i folie holograficzne.